Pretty As A Picture

ELIN
Vet du vad min mardröm är? Det är att jag ska bo kvar här i Åmål,
att jag aldrig ska flytta härifrån. Att jag ska skaffa barn barn och
bil och hus och ... allt det där. Sen så sticker min kille därför att
han har träffat nån yngre eller snyggare och så sitter jag där med
mine ungar som bara skriker och gnllar. Så jävla meningslöst!
(Paus.) Var kommer du ifån? Eller alltså, var bodde du innan du
bodde här?
AGNES
Mariefred.
ELIN
Var det kul där?
AGNES
Så där.
ELIN
Roligare än i Åmål i alla fall?
AGNES
KanELIN

ELIN
Vet du vad min mardröm är? Det är att jag ska bo kvar här i Åmål,
att jag aldrig ska flytta härifrån. Att jag ska skaffa barn barn och
bil och hus och ... allt det där. Sen så sticker min kille därför att
han har träffat nån yngre eller snyggare och så sitter jag där med
mine ungar som bara skriker och gnllar. Så jävla meningslöst!
(Paus.) Var kommer du ifån? Eller alltså, var bodde du innan du
bodde här?

AGNES
Mariefred.

ELIN
Var det kul där?

AGNES
Så där.

ELIN
Roligare än i Åmål i alla fall?

AGNES
Kanske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0