FRÖKEN WESTER TAR SITT PICK OCH PACK OCH DRAR TILL.....

WEHO. Jag önskar att jag vore som så många av mina föredetta, eller inte föredetta men avlägsna vänner. Roliga och smarta, reser jorden runt, far iväg och jobbar som au pair i random länder, det skiter sig, dom kommer hem, åker iväg på nästa äventyr. OCH SÅ VIDARE OCH SÅ VIDARE. Ingen annan verkar ju ha ett pengaproblem som sätter käppar i hjulet, eller alla säger hela tiden att dom är superfattiga sen åker dom iväg och gör saker endå, kommer hem, gör något vettigt(om ens det?) en superkort tid sen åker dom iväg igen. Varför är inte den personen jag? Varför kan inte jag också bara ta mig råd? DET FUNKAR JU FÖR ALLA ANDRA. Pax att bli en sån människa. Fram tills jag vinner på triss och kan betala tillbaks alla pengar jag kommer bli skyldig vem som än finansierar mig och framtida tokiga jag.

Det här ska jag göra inom en inte allt för lång framtid.
  • TOMORROWLAND
  • Ridresa till Mexico eller Afrika kanske. Hursom tänker jag rida runt i ett varmt vilt land, helst med vänner, men annars får jag väl ragga upp någon random att ta med någonstans ifrån.
  • Resa runt i kanske Asien, som många andra, det är ju faktiskt så himla fint, trevligt och billigt!!!
  • Flytta in i centrala hjärtat av någon större stad än Umeå, kanske Stockholm eller Malmö. Planen är att ha ett skitjobb som finansierar mig medan jag gör storstan.
  • Börja plugga någonstans, och bli en uppstyrd student, kanske utomlands, kanske i Umeå eller på Mälardalens högskola, kanske Stockholm eller Malmö även där. Måste bara komma på vad jag ska läsa först.
  • Ville på P&L i sommar, men Vivve presenterade Tomorrowland för mig så jag tror vi stryker ett streck över det(?)
  • ELLER så flyttar jag helt enkelt utomlands, pluggar något språk och bara bor i ett varmt land i några månader, ungefär som att resa runt i Asien, fast jag skulle kunna ta ett lån och låtsas att jag gör det av en vettig anledning.
Ja vi ser väl. Jag vet iallafall att jag inte är i Umeå längre, och innan jag kommer tillbaks vill jag ha varit ännu längre hemifrån alternativt ha en plan och ett datum bestämt för nästa äventyr. Och då gills inte Tomorrowland! I och för sig hade det varit rätt kärt att komma hem också till allt som jag faktiskt vet om. Pax att inte bli allt för sugen än på ett tag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0