KRI och undrar över.....

Jämt när jag startar en dator och ska skriva något så börjar det precis som rubriken, jag tänker också alltid öppna upp ett köfönster att ha som flik. Känns så naket när den inte är där. Men jag är ju faktiskt inte på jobbet som jag inte längre har utan jag räknar ju faktiskt ner mina dagar i mitt underbara Umeå.  Jag har haft några bra dagar, i förrgår var det vinet och bingon med Vickan och Kittis. Jag var självklart den enda som inte vann, men jag hade gott rödvin att sippra på medan dom håvade(?) in sina vinster. Sen var det ju faktiskt jul igår, och efter att jag och K slagit in julklappar och lyssnat på julmusiken så åkte jag och syster och hälsade på Suzan. Det var kärlek vid första ögonkastet, från de bådas håll.
Efter hästbesöket for vi till mormor, åt maten såg på Kalle, öppnade klapparna umgicks. Superfina saker fick jag, orkar inte berätta vad. Eller jo en fin varm tröja som mamma började sticka när jag var liten och bodde i Sörfors, och som mormor sen gjorde klar. Den blev jag jätteglad för, och har faktiskt på mig den nu. Hursom sa sa vi adjö till mormor och mamma plus kusiner och for vid 23-tiden kanske till pappa, farbror och andra kusiner!

Väl i farbrors fina hus bjöds det på vin och groggar. Samt mycket annat trevligt. Efter attjag sett lysande stjärnor som inte fanns under natten vaknade jag upp av våffelfrukot. Standard när vi var små, lika gott idag. Pappas Våfflor är dom bästa våfflorna som finns. Sen gör han alltid något med dom som låter helt tokigt, vad det riktigt är låter jag vara osagt. Det är ju trots allt en hemlig ingrediens, som varierar.

Idag sen, efter våfflorna, så for jag och Vickan ut och red på Chip och Suzie, det var så roligt och så mysigt. Suzan fick galoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0